فروشگاه لوازم خانگی رنگین کمان

مجهزترین فروشگاه لوازم خانگی در کاشان

فروشگاه لوازم خانگی رنگین کمان

مجهزترین فروشگاه لوازم خانگی در کاشان

رنگین کمان مجهزترین فروشگاه لوازم خانگی در کاشان است که با تجربه بسیار بالا و با ارائه محصولات با کیفیت و خدمات پس از فروش بسیار عالی چندین سال است که به مردم شریف کاشان خدمت رسانی می کند. و همه کاشانی های عزیزی می توانند با خیال راحت از این فروشگاه لیست کامل جهیزیه عروس را خرید کنند. این فروشگاه نمایندگی دوو در کاشان به عهده دارد که این امر باعث شده که محصولات بسیاری از این برند معروف و با سابقه را با قیمت مناسب به مشتریان عزیز ارائه دهد

۳ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سؤالی که ممکن است بسیاری از ما با آن مواجه شویم این است که در دنیای کسب‌وکار چرا برخی شرکت‌ها موفق می‌شوند و برخی دیگر شکست می‌خورند؟ آیا جز این است که شرکت‌های موفق راه‌دستیابی به موفقیت را دنبال می‌کنند؟ موفقیت شرکت‌ها وابسته به شانس نیست؛ بلکه در داشتن ابزاری است که شرکت را به این جایگاه مهم برساند؛ ابزاری به نام استراتژی یا راهبرد (Strategy). اما استراتژی چیست؟ همانگونه که سون تزو (Sunzi) نویسنده نامدار در کتاب شاهکارش با عنوان «هنر جنگ» بیان می‌کند:

 

استراتژی یا همان راهبرد بزرگ‌ترین کار سازمان است. در موقعیت‌های مرگ و زندگی، راهی برای حیات و نابودی است و نمی‌توان بررسی آن را نادیده گرفت.

 

ایران مدیر در این مقاله به تاریخچه‌ و معنی استراتژی، تعریف استراتژی، محتوای آن، نگرش استراتیژیک در مقابل نگرش عملیاتی، جنبه‌های آن، تصمیمات استراتژیک و پنج پی استراتژی پرداخته است.

 

تاریخچه و معنی استراتژی چیست؟

امروزه استراتژی یا راهبرد واژه‌ای است که به‌طورمعمول در حوزه مدیریت به کار گرفته می‌شود ولی محدود به بخش خاصی نمی‌شود. فکر کردن و نوشتن در مورد استراتژی (راهبرد) به گذشته‌های دور برمی‌گردد و با یک تاریخ منحصر به فرد روبه‌رو هستیم.

 

از گذشته

در گذشته استراتژی چیست

 

استراتژی از عهد باستان آمده است و به پیروزی در جنگ اشاره دارد. واژه استراتژی یا همان راهبرد از لغت یونانی استراتگوس (Strategos) به معنای «سرلشگر» از ریشه‌هایی به معنی «ارتش» و «رهبری» و استراتژیا (strategia) به معنای «مدیریت نظامی» برگرفته‌شده است؛ اما مفهوم و معنی استراتژی از یونان به وجود نیامده است. سون تزو کتابی تحت عنوان «هنر جنگ» در حدود ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح نوشته است که به‌عنوان اولین کتاب در مورد استراتژی شناخته می‌شود.

 


در گذشته استراتژی چیست

 

به طور کلی معنی استراتژی (راهبرد) بدین‌گونه است که افراد یا سازمان‌ها از طریق آن به اهداف خود دست پیدا می‌کنند. به طورکلی تعریف استراتژی بر دستیابی به اهداف خاص تمرکز دارد. راهبرد آرایش منابع و چندین تصمیم یا اقدام سازگار، درست و منسجم است.

 

من صادق باقری هستم و به عنوان استراتژیست و مشاور بازاریابی دیجیتال سال ها ست که فعالیت میکنم. از طریق سایت من میتوانیم جزییات خدمات مشاور دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کنید: 

https://sadeghbagheri.ir/digital-marketing-consultant/

 

بااین‌حال راهبرد طی نیم‌قرن گذشته تغییرات زیاد داشته است. با افزایش بی‌ثباتی و غیرقابل‌پیش‌بینی بودن محیط کسب‌وکار امروزی، استراتژی یا راهبرد بیشتر با دستورالعمل‌های مربوط به موفقیت سروکار دارد و ارتباط کمتری با طرح‌های دقیق دارد.

 

درواقع توجه به آن به‌عنوان برنامه استراتژی برای پیدا کردن جهت است. با متلاطم شدن محیط، استراتژی (راهبرد) باید دارای انعطاف‌پذیری و پاسخگویی بیشتر باشد. وقتی کسب‌وکارها با تهدیدهای پیش‌بینی‌نشده از سوی محیط کسب‌وکار‌مواجه می‌شوند و فرصت‌های جدیدی در محیط بروز پیدا می‌کنند؛ در این هنگام راهبرد به‌عنوان «قطب‌نمایی» است که یک کسب‌وکار را در میان دریاهای طوفانی هدایت می‌کند.

 

 

تعریف استراتژی چیست؟

 

نویسندگان بسیاری به تعریف استراتژی پرداخته‌اند. برخی تعاریف بر یک یا چند جنبه تأکید کرده‌اند. تعریفی که شامل همه جنبه‌ها باشد بسیار طولانی می‌شود. در زیر چند تعریف استراتژی توسط بزرگان این حوزه ارائه‌شده است.

 

اولین تعریف استراتژی از عهد باستان یونان توسط ژنوفن ارائه‌شده است.  ژنوفن در این تعریف استراتژی بیان می‌کند: «استراتژی انجام کسب‌وکاری است که آن را می‌شناسید.» این تعریف، استراتژی را نیازمند دانش در مورد کسب‌وکار، اهداف آتی و جهت‌گیری اقدامات می‌داند. این تعریف استراتژی همچنین به رابطه بین رهبری و تدوین استراتژی تأکید دارد.

 

کِنت آندوز (۱۹۱۶-۲۰۰۵) در آمریکا به دنیا آمد. وی به همراه ایگور آنسوف و آلفرد چندلر نقش اساسی در معرفی مفاهیم و معنی استراتژی کسب‌وکار داشته‌اند. این دانشمند مدیریت استراتژیک، اینگونه به تعریف استراتژی می‌پردازد: «الگویی از اهداف بزرگ و سیاست‌ها و برنامه‌هایی برای دستیابی به آن اهداف». در این تعریف استراتژی هم بر روی اهداف و هم ابزار دستیابی به آن اهداف اشاره دارد. معنی استراتژی در این تعریف اساس کسب‌وکار را در آینده مشخص می‌کند.

 

از دید کِنت آندوز استراتژی چیست

 

ایگور آنسوف (۱۹۱۸-۲۰۰۲) در روسیه به دنیا آمد. وی استاد مدیریت صنعتی دانشگاه کارنگی ملون و از شناخته‌شده‌ترین اساتید حوزه مدیریت استراتژیک است. آنسوف تعریف استراتژی را «قواعد تصمیم‌گیری» می‌داند. آنسوف همچنین بین استراتژی و خط‌مشی تفاوت قائل می‌شود. خط‌مشی، تصمیمات کلی است که به شیوه مشابه در یک‌زمان و شرایط مشابه گرفته می‌شود. استراتژی از اصول مشابهی استفاده می‌کند اما تصمیمات متفاوتی در شرایط مختلف اتخاذ می‌کند.

 

از نظرایگور آنسوف استراتژی چیست

 

آلفردچندلر (۱۹۱۸-۲۰۰۷) در آمریکا به دنیا آمد. وی استاد مدرسه کسب‌وکار هاروارد و دانشگاه جان هاپکینز بوده است. چندلر اینگونه به تعریف استراتژی می‌پردازد: «تعیین اهداف بلندمدت شرکت و مجموعه‌ای از اقدامات و تخصیص منابع لازم برای دستیابی به آن اهداف».

 

از دید آلفردچندلر استراتژی چیست

 

مایکل پورتر در سال ۱۹۴۷ در آمریکا به دنیا آمد. وی یکی از تئوریسین‌های شناخته‌شده در استراتژی کسب‌وکار است و استاد دانشگاه بیشاپ ویلیام لاورنس و مدرسه کسب‌وکار هاروارد است.

 

پورتر این‌گونه تعریف استراتژی را بیان می‌کند: «استراتژی خلق موقعیتی منحصربه‌فرد و متمایز است که مجموعه‌ای متفاوت از فعالیت‌ها را در برمی‌گیرد. فعالیت‌ها در این مورد باید به‌صورت سیستمی سازگار با یکدیگر تناسب داشته باشند».

 

از دید مایکل پورتر استراتژی چیست

 

مینتزبرگ در سال ۱۹۳۹ در کانادا به دنیا آمد. وی هم‌اکنون استاد مطالعات مدیریت در دانشکده مدیریت دیزاوتلس دانشگاه مک گیل مونترال کانادا است. این پژوهشگر مدیریت استراتژیک، تعریف استراتژی را به چهار صورت بیان می‌کند: استراتژی به‌عنوان یک برنامه، الگو، موقعیت و دورنما و حیله.

 

برنامه: یعنی جهت‌گیری یا هدایت اقدامات در آینده

الگو: یعنی تداوم رفتار در طول زمان و نگاه به رفتار گذشته

موقعیت: یعنی تبیین کردن جای محصولات ویژه در بازارهای ویژه

دورنما: یعنی روشی اساسی در انجام کارهای سازمان

حیله گمراه‌کننده: یعنی مانور ویژه‌ای باهدف غلبه بر دشمن یا رقیب

از دید مینتزبرگ استراتژی چیست

کتاب های استراتژی

نگرش استراتژیک در مقابل نگرش عملیاتی

تئوری‌های استراتیژیک میان دو مفهوم عینیت و ذهنیت تفاهم و وحدت ایجاد می‌کنند. مدیریت به‌طور خلاصه چیزی نیست جز تصمیم‌گیری و اجرا (فکر و عمل). این دو بعد در تئوری‌های مدیریت وجود دارد و تفاوت و تقابل آن‌ها همواره نتایج عملکرد مدیریت را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

از طریق توییتر صادق باقری با من در ارتباط باشد

 

نگرش استراتژیک ارتباط بین ذهن و عین را برقرار می‌کند. در این نگرش مسائل به دو سطح استراتژیک و عملیات تقسیم می‌شوند. سطح استراتژیک (مفهومی) مربوط به مسائل ذهنی است و سطح عملیاتی (مصداقی) مسائل عینی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

نگرش استراتژی چیست

 

سطح استراتژیک می‌تواند مبنای عمل قرار گیرد و زمانی نتیجه مطلوبی از این کار حاصل خواهد شد که در این سطح (سطح مفهومی و نظری) طرح و تصمیم درستی (به اقتضای شرایط، هماهنگ با همه ابعاد و اعضای سیستم و متکی بر علم مدیریت) اتخاذ شود. سطح عملیات قاعدتاً، تابع سطح ذهنیت است اما ممکن است الزاماً آنچه را که در آن سطح تجویزشده به اجرا درنیاورد.

 

به‌این‌ترتیب ممکن است چهار حالت روی دهد که تنها در یک حالت نتیجه تعامل دو سطح استراتژیک و عملیاتی، آن چیزی است که مطلوب تلقی می‌شود. حال اگر شرایط و مقتضیاتی را که یک استراتژی درست و مناسب را رقم می‌زند به این جدول اضافه شود، پیچیدگی اتخاذ یک تصمیم استراتژیک بیشتر نمایان می‌شود.

 

 

سطح استراتژی چیست

 

به‌این‌ترتیب، ضابطه این دو سطح؛ زمان، بزرگی، کلی و جزئی بودن و غیره نیست، ضابطه آن نظر و عمل است و نگرش استراتژیک ارتباط بین ذهن و عین را برقرار می‌کند. معیار صحت و درستی به عینیت نیست ولی عینیت تابع ذهنیت است.

 

حوزه استراتژی چیست

 

جنبه‌های استراتژی 

استراتژی جنبه‌های متفاوتی دارد. در زیر برخی از این جنبه‌ها را بیان می‌کنیم:

 

بیانیه اهداف و مقاصد

اهداف و مقاصد به‌عنوان محرکی برای آینده هستند. هیچ فعالیتی بدون داشتن اهداف اساسی به نتیجه نخواهد رسید. نقش راهبرد تعیین، شناسایی یا پالایش اهداف است که این خود نیازمند چشم‌اندازی نسبت به آینده برای الهام‌بخشی به کارکنان سازمان است.

 

برنامه سطح بالا

استراتژی به‌عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف و مقاصد است. درواقع در استراتژی به دنبال پاسخگویی به سوالاتی ازاین‌دست هستیم که استراتژی توسط چه کسی، چه زمانی، در کجا و چگونه درون برنامه نمود پیدا می‌کند. تمایز بین استراتژی و برنامه عملیاتی مشکل است. استراتژی‌ها در سطوح بالاتر هستند و دیدگاه کلی دارند درحالی‌که برنامه‌های عملیاتی جزئی‌تر، کمّی، دارای زمان‌بندی و مسئولیت مشخص هستند.

 

ابزاری برای غلبه بر رقابت

بسیاری از مفاهیم استراتژی از اصول نظامی گرفته‌شده است. یکی از اهداف استراتژی برنده شدن است؛ بنابراین استراتژی ابزاری است برای غلبه بر دشمن یا رقابت در یک نبرد. شرکت‌ها می‌توانند استراتژی‌هایی برای مانورهایی در مقابل رقبا داشته باشند.

 

جزئی از رهبری

استراتژی رابطه نزدیکی با رهبری دارد و یکی از وظایف رهبران تدوین استراتژی است. هیچ‌کس نمی‌تواند یک شرکت را رهبری کند درصورتی‌که با آن استراتژی موافق نباشد.

 

موقعیت‌یابی برای آینده

استراتژی آماده‌شدن برای عدم قطعیت‌ها در آینده است. برخی روندها ممکن است آشکار باشند ولی برخی از تغییرات ممکن است با جهت‌گیری روندهای محیطی در تضاد باشد. همه روندها سرانجام به اتمام می‌رسند اما پیش‌بینی نقطه شروع آن‌ها مشکل است؛ بنابراین یکی از اهداف استراتژی دستیابی به موقعیتی است که بتواند خود را برای این تغییرات آماده کند.

 

ایجاد قابلیت

استراتژی‌ها می‌توانند قابلیت‌های خاصی برای شرکت ایجاد کنند که امکان موفقیت شرکت در آینده را فراهم کنند. این قابلیت‌ها خارق‌العاده یا منحصربه‌فرد هستند. این‌ها مجموعه‌ای از مهارت‌ها و دانش افراد و تیم‌های درون سازمان هستند.

 

تناسب بین قابلیت‌ها و فرصت‌ها

یکی از اهداف استراتژی کسب موفقیت در آینده است. موفقیت حاصل تناسب بین قابلیت‌های شرکت و فرصت‌هایی برای پاسخگویی بهتر نسب به رقبا به نیازهای مشتریان است.

 

الگوی رفتاری ناشی از فرهنگ

بسیاری از شرکت‌ها فرهنگ مخصوص به خود را دارند. استراتژی‌هایی که یک شرکت اتخاذ می‌کند تا حدودی به‌وسیله فرهنگ تعیین می‌شوند. همچنین ازآنجایی‌که فرهنگ‌ها قابل تقلید نیستند، گاهی اوقات فرهنگ‌ها به‌عنوان منبع مزیت رقابتی پایدار تلقی می‌شوند.

 

الگوی نوظهور رفتار موفقیت‌آمیز

استراتژی‌های اندکی وجود دارند که به‌صورت آنچه تدوین‌ شده‌اند، اجرا می‌شوند. وقتی دلایل موفقیت یک شرکت بررسی می‌‌شود ممکن است دلایل متفاوتی ازآنچه انتظار آن را داشته‌ایم و برای آن برنامه‌ریزی کرده باشیم وجود داشته باشد.

 

پنج پی (۵P) استراتژی چیست؟

هنری مینتزبرگ (Henry Mintzberg) پنج دیدگاه در مورد استراتژی را بیان کرده است این دیدگاه عبارت‌اند از: دورنما (perspective)، موقعیت (situation)، برنامه (plan)، الگو (Pattern) و حیله گمراه‌کننده (ploy)

 

۱٫  به‌عنوان دورنما استراتژی چیست؟

یعنی روشی اساسی در انجام کارهای سازمان است. مدیران شرکت‌ها با استفاده از چشم‌انداز، آرمان‌ها و ارز‌ش‌های بنیادین را برای تمام کارکنان شرکت اعلام می‌نمایند. چشم‌اندازی که خوب طراحی‌شده باشد علاوه بر این‌که الهام‌بخش است جهت‌گیری کلی آینده را نیز مشخص می‌کند.

 

برای مؤثر واقع‌شدن دورنما در یک شرکت، باید این مفهوم به‌وسیله تمامی کارکنان سازمان درک شود و باید همراه با تمامی اقداماتی باشد که افراد در سازمان‌ها هر روزه انجام می‌دهند. استراتژی در قالب دورنما به درون یعنی به داخل سازمان و در قالب درون افکار استراتژیست‌ها و همچنین به بالا یعنی به چشم‌انداز سازمان می‌نگرد. نازنین دانشور بنیان‌گذار سایت «تخفیفان»:

 

سایت تخفیف و خرید گروهی در تور، کالا و خدمات با شعار زندگی خود یعنی «شما باید مظهر تغییری باشید که می‌خواهید در جهان ببینید»

 

که برگرفته از سخنان ماهاتما گاندی است الهام‌بخش تیم عملیاتی و پشتیبانی در ارائه باکیفیت‌ترین خدمات به مشتریان شده است و چشم‌اندازی این شرکت را بر اساس شعار خود به‌صورت تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین بستر تجارت و تبلیغات موفق در ایران در نظر گرفته است.

 

۲٫ به‌عنوان موقعیت استراتژی چیست؟

یعنی تبیین کردن جای محصولات ویژه در بازارهای ویژه. بر اساس دیدگاه پورتر در اینجا بر دو سؤال اساسی تمرکز می‌‌شود:

 

• چگونه برای مشتریان خود ارزش‌آفرینی کنیم؟

• چگونه کالا و خدمات خود را از سایر رقبا متمایز کنیم؟

 

شرکت‌ها برای پاسخ به این دو پرسش روش‌های متفاوتی را اتخاذ می‌کنند. برخی شرکت‌ها تولید کالاها و خدمات ارزان‌قیمت را انتخاب می‌کنند و انتظار دارند افرادی که به قیمت اهمیت می‌دهند را جذب خود کرده تا از آن‌ها خرید نمایند. برخی شرکت‌ها نیز با ارائه کالاها و خدمات منحصربه‌فرد، به‌گونه‌ای می‌خواهند خود را از سایر رقبا متمایز سازند و دیگر شرکت‌ها نیز ارائه محصولات سفارشی برای پاسخگویی به نیازهای مشتری را انتخاب می‌کنند.

 

استراتژی در قالب موقعیت به پایین یعنی نقطه ملاقات محصول و مشتری و همین‌طور به خارج یعنی به بازار توجه دارد. برند «اوه» با فعالیت‌های تحقیق و توسعه خود محصولی متمایز از سایر رقبا به بازار داخلی کشور معرفی کرده است که کلیه گروه‌های سنی مصرف‌کننده را در نظر گرفته است و محصولی مرتبط با نیازهای هیک از آن گروه‌ها به بازار عرضه کرده است. این برند اکنون در بازار محصولات شوینده به‌عنوان رهبر بازار شناخته می‌شود.

 

از طریق لینکدین صادق باقری با من در ارتباط باشید.

 

۳٫ به‌عنوان برنامه استراتژی چیست؟

مینتزبرگ بین سه دسته استراتژی‌های برنامه‌ریزی‌شده، محقق شده و نوظهور تمایز قائل می‌شود.

 

استراتژی برنامه‌ریزی‌شده، گونه‌ای‌ است که به‌وسیله فرایند برنامه ریزی استراتژیک و توسط تیم مدیریت ارشد تدوین می‌گردد. تدوین استراتژی در این مورد نتیجه اندیشیدن و محاسبه کردن و به‌صورت تعمدی است. در این مورد استراتژی نوعی آینده‌نگری است.

 

به‌عنوان‌مثال شرکت «هوندا» در دهه ۱۹۶۰ با برنامه‌ریزی که در راستای کاهش هزینه‌ها انجام داد، ورود موفقی به بازار موتورسیکلت آمریکا داشت.

 

استراتژی‌های محقق شده حاصل استراتژی‌های برنامه‌ریزی‌شده هستند که واقعاً پیاده شده‌اند (استراتژی‌های سنجیده و عمدی). از دیدگاه مینتزبرگ بسیاری از استراتژی‌های برنامه‌ریزی‌شده به دلیل تغییرات غیرمنتظره در محیط کسب‌وکار اجرا نمی‌شوند (استراتژی‌های محقق نشده).

 

استراتژی‌های نوظهور پاسخ‌های برنامه‌ریزی نشده به شرایط غیرمنتظره در محیط کسب‌وکار هستند. آن‌ها اقدامات مستقل مدیرانی هستند که به دنبال رویدادها یا تقدیر هستند یا تغییر استراتژیکی است که برنامه‌ریزی نشده و به‌وسیله مدیران ارشد سازمان در پاسخ به شرایط در حال تغییر محیط ایجاد می‌شود.

 

این استراتژی‌ها محصول مکانیسم‌های برنامه‌ریزی از بالا به پایین نیستند؛ بلکه ناشی از فرایندهایی هستند که در آن مدیران استراتژی‌های برنامه‌ریزی‌شده را تفسیر می‌کنند و آن‌ها را با شرایط در حال تغییر محیط وفق می‌دهند. مینتزبرگ ادعا می‌کند که استراتژی‌های نوظهور اغلب موفقیت‌آمیز و مناسب‌تر از استراتژی‌های برنامه‌ریزی‌شده هستند.

 

برای مثال تغییرات نرخ ارز و تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، بسیاری از کسب‌وکارهای ایرانی را مجبور به تغییر در استراتژی‌های خود نمود. برخی از طریق تعدیل نیرو، برخی از طریق افزایش قیمت و برخی از طریق صادرات به کشورهای مجاور. چنین تغییرات شدیدی می‌تواند بسیاری از استراتژی‌های برنامه‌ریزی‌شده را با چالش مواجه کند.

 

در عمل، بیشتر سازمان‌ها ترکیبی از استراتژی‌های برنامه‌ریزی‌شده و نوظهور هستند. مدیران سازمان باید استراتژی‌های نوظهور را شناسایی کنند، درصورتی‌که آن‌ها مناسب هستند، تقویتشان کنند و در غیر این ‌صورت آن‌ها را خنثی کنند.

 

۴٫ به‌عنوان الگو استراتژی چیست ؟

استراتژی یک الگو است: یعنی تداوم رفتار در طول زمان و نگاه به رفتار گذشته. استراتژی الگویی برای نگاه به الگوهای رفتاری است که ما در گذشته انجام داده‌ایم. بسیاری از استراتژی‌های موفقیت‌آمیز از تجربه‌ها نشأت می‌گیرند. رویکرد‌های جدیدی آزمایش می‌شوند. برخی اقدامات بدون این‌که علناً موردنظر باشد، تحقق می‌یابند. تجربه و سعی و خطا و گاهی اوقات فقط تقدیر به استراتژی‌های جدید رقابتی منجر می‌شود.

 

اگر سازمان‌ها از این نوآوری بهره ببرند، به‌تدریج می‌توانند چگونگی تغییر یا اصلاح استراتژی خود را بیاموزند. اهمیت استراتژی‌های نوظهور و یادگیری در زندگی نیز مثل کسب‌وکار اهمیتدارد. بنابراین استراتژی هم می‌تواند برنامه‌ریزی شود – همان‌گونه که در تحلیل استراتژی به‌عنوان موقعیت و برنامه مطرح شد – و هم در شرایط غیرمنتظره و پیش‌بینی‌نشده شکل‌گرفته و پایدار گردد.

 

۵٫ به‌عنوان حیله گمراه‌کننده استراتژی چیست؟

در این تعریف، استراتژی به معنای مانور ویژه‌ با هدف غلبه بر دشمن یا رقیب است. یک شرکت رقبا را از طریق تهدید به گسترش ظرفیت کارخانه‌، از تأسیس کارخانه جدید باز می‌دارد. در این مورد استراتژی واقعی که به‌عنوان برنامه و یا به‌عبارت‌دیگر قصد واقعی است یک تهدید به شمار می‌رود و یک حیله گمراه‌کننده است.

 

 

منبع

  • رنگین کمان
  • ۰
  • ۰

ویدئو، یکی از فرمت‌های محتوایی جذاب است که نه تنها تصویری واقعی از آنچه در حال وقوع است، ارائه می‌دهد، بلکه اشتراک‌گذاری آن‌ها در تمامی پلتفرم‌ها به آسانی انجام می‌شود. مخاطبین به ویدئو‌ علاقه بسیاری دارند، زیرا فهم آن ساده است و برایشان سرگرم‌کننده نیز می‌باشد. بر اساس گزارش ارائه‌‌شده توسط hubspot، 54 درصد از مصرف‌کنندگان مایل به تماشای ویدئو از برندهای مورد علاقه‌شان هستند و بحث ویدئو مارکتینگ از مهم ترین محتوای های است که شرکت های بازاریابی دیجیتال در قالب خدمات دیجیتال مارکتینگ ارائه می کنند

 

محبوبیت محتوای ویدئویی

 

محبوبیت محتوای ویدئویی

 

 

همچنین، بر اساس گزارش hubspot، محتواهای ویدئویی نسبت به محتواهای نوشتاری و تصویری، به یادماندنی‌ترین محتواها هستند. اغلب ویدئوها دارای داستان‌سرایی هستند و این ویژگی داستان‌سرایی، باعث می‌شود محتوای ویدئویی برای طمان طولانی‌تری در ذهن مخاطب بماند.

 

به یادماندنی بودن محتوا

 

 

بازاریابان نیز به ویدئو علاقه دارند، زیرا ROI (بازگشت سرمایه)بالایی برایشان ایجاد می‌کند. بر اساس آمار منتشرشده توسط HubSpot، حدود 81 درصد از کسب‌وکارها از ویدئو برای بازاریابی استفاده می‌کنند. در حال حاضر، استفاده از بازاریابی ویدئویی برای هر کسب‌وکاری به شدت توصیه می‌شود، نه فقط به دلیل اینکه سایرین از آن استفاده می‌کنند، بلکه دلایل قانع‌کننده بسیاری برای استفاده از ویدئو مارکتینگ وجود دارد که در اینجا به تعداد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 

1- ویدئو مارکتینگ باعث افزایش چشم‌گیر تعامل کاربران می‌شود. (Higher Engagement)

تعامل بیشتر کاربران با ویدئو مارکتینگ

نکته‌ای که باید توجه داشت، این است که برند شما تنها یک نام نیست، شما باید آن برند خود را وارد دنیای واقعی کنید. ویدئو، محتوایی است که به شما کمک می‌کند برند خود را به صورت واقعی‌تری معرفی کنید. در واقع، ویدئو مارکتینگ، راوی داستان برند شما است. مردم نیز با داستان ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند؛ زیرا داستان‌سرایی می‌تواند احساسات مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین، وجود تصاویر جذاب، موسیقی، لحن صدا و … در ویدئو، تاثیرگذاری آن را افزایش می‌دهد.

 

امروزه، مردم نسبت به قبل مشغله‌های بیشتر و زمان کمتری برای مطالعه توضیحات طولانی محصولات دارند. بنابراین، ویدئو بهترین راه معرفی محصولات به مخاطبان و جلب توجه آن‌ها است. حتی تنبل‌ترین کاربران هم با ویدئو ارتباط برقرار می‌کنند. بنابراین، هنگام برنامه‌ریزی‌ پست‌های بلاگ و شبکه‌های اجتماعی، حتماً ویدئو را در نظر داشته باشید؛ زیرا تمایل مخاطبان به برقراری ارتباط، کامنت گذاشتن و به اشتراک‌گذاری ویدئوها، 10 برابر سایر محتواها است. حتی وجود ویدئو در ایمیل‌ها نیز باعث افزایش دو برابری نرخ کلیک می‌شود و منجر به بهبود ایمیل مارکتینگ نیز می‌شود.

 

 

2- ویدئو مارکتینگ، باعث افزایش نرخ تبدیل و افزایش میزان فروش می‌شود. (Video Boosts Conversions and Sales)

ویدئوها باعث افزایش فروش می‌شود

حقیقت غیرقابل انکاری که درباره محتوای ویدئویی وجود دارد، این است که به طرز شگفت‌انگیزی باعث افزایش میزان فروش می‌شود. همچنین، تجربه ثابت کرده است که اضافه کردن ویدئو در صفحه فرود محصول، باعث افزایش 80 درصدی نرخ تبدیل (conversion rate) می‌شود. فرقی ندارد که ویدئوی شما در چه طبقه‌‌بندی قرار می‌گیرد، در هر صورت، باعث افزایش نرخ تبدیل می‌شود. بر اساس گزارش Social Media Today، حدود 90 درصد از مصرف‌کنندگان ادعا می‌کنند که تماشای یک ویدئو از محصول به آن‌ها کمک می‌کند تا درباره خرید تصمیم‌گیری کنند. طبیعتاً هرچه تعداد مخاطبان بیشتری به مشتری تبدیل می‌شوند، میزان فروش نیز بیشتر می‌شود. مطالعات Wyzowl نشان داده است که 74 درصد از کاربرانی که یک ویدئوی توضیحی درباره محصول تماشا می‌کنند، آن محصول را خریداری می‌کنند.

 

از آنجایی که قوی‌ترین حس انسان، حس بینایی است و اغلب اطلاعاتی که وارد مغز انسان می‌شوند، بصری هستند، این اعداد و ارقام خیلی عجیب به نظر نمی‌رسند. اما نکته مهم این است که از چنین فرصتی به خوبی استفاده کرد. در صورتی که تاثیر یک عکس، به اندازه 1000 کلمه باشد، تصور کنید که تاثیر ویدئو، چقدر است؟

 

 

 

3- ویدئوها منجر به بهبود سئوی وب‌سایت شما می‌شود. (Improved SEO)

 

بدون شک، استفاده از ویدئو در بازاریابی محتوا منجر به بهبود سئو می‌شود و ما در خدمات سئو که ارائه میکنیم حتما از ویدئو نیز استفاده میکنیم به طور کلی، موتورهای جستجو، ویدئوها را به عنوان محتواهای باارزش و باکیفیت تلقی می‌کنند. تماشای ویدئوها باعث می‌شود تا کاربران زمان بیشتری را در وب‌سایت شما سپری کنند. هرچه زمان صرف‌شده در وب‌سایت بیشتر باشد، اعتماد گوگل و سایر موتورهای جستجو به وب‌سایت شما نیز بیشتر می‌شود. بر اساس آمار منتشر شده توسط ComScore، در صورتی که در وب‌سایت خود، ویدئو داشته باشید، احتمال ظهور وب‌سایت شما در صفحه اول گوگل، 53 برابر می‌شود. همچنین، وب‌سایت‌هایی که دارای ویدئو هستند، افزایش 41 درصدی ترافیک ارگانیک را نسبت به سایر وب‌سایت‌ها تجربه کرده‌اند. این آمار، اهمیت ویدئو مارکتینگ در سئو را به خوبی نمایش می‌دهد.

ویدئو مارکتینگ باعث افزایش ROI می‌شود. (Video Shows Great ROI)

 

مدیااد، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود را در معتبرترین وب‌سایت‌های ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید و فروش خود را چندین برابر کنید.

با وجود اینکه تولید ویدئو، کار ساده و کم‌هزینه‌ای نیست، اما 83 درصد از کسب‌وکارها می‌گویند که تولید و انتشار ویدئو، نرخ بازگشت سرمایه بالایی برایشان ایجاد کرده است؛ زیرا چندین برابر آنچه هزینه کرده‌اند را از طریق ویدئو مارکتینگ بدست می‌آورند. حال هرچه میزان بودجه صرف‌شده برای ویدئو مارکتینگ کمتر باشد، اما تاثیرگذاری خوبی در کاربران ایجاد کند، نرخ ROI بالاتری بدست می‌آورد.

 

از آن جایی که علم همواره در حال پیشرفت است، موبایل‌ها و ابزارهای آنلاینی که برای تولید و ویرایش ویدئوها وجود دارند نیز پیشرفته‌تر می‌شوند که می‌توان با استفاده از آن‌ها و با صرف هزینه کمتر، ویدئوهای خوبی تولید کرد. همانطور که در بخش‌های قبل هم اشاره شد، ویدئو مارکتینگ انواع مختلفی دارد و همیشه نیازی به صرف هزینه زیاد برای تجهیزات تولید ویدئو نیست، بلکه این، محتوای ویدئو است که باعث تاثیرگذاری و موفقیت آن می‌شود. حتماً خودتان نیز با ویدئوهایی روبرو شده‌اید که حرفه‌ای نبوده‌اند و حتی با دوربین موبایل ضبط شده‌اند، اما مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته و به صورت ویروسی بین مردم به اشتراک گذاشته شده‌اند. بنابراین، در صورتی که بتوانید ویدئوهای تاثیرگذار با هزینه کمتری تولید کنید، نرخ بازگشت سرمایه بیشتری نیز بدست می‌آورید.

 

 

 

4- ویدئو مارکتینگ برای برند شما اعتماد ایجاد می‌کند. (Video Builds Trust)

افزایش اعتماد با ویدئو مارکتینگ

کاربران با محتواهایی ارتباط برقرار می‌کنند که اعتمادشان را جلب می‌کند. به طور کلی، ایجاد اعتماد، شرط اساسی برای افزایش میزان فروش است و باید به صورت یک هدف جدی توسط کسب‌وکارها دنبال شود. ایده اصلی بازاریابی محتوا، جلب اعتماد مخاطبان و برقراری ارتباط طولانی‌مدت با مخاطب است. به منظور جالب اعتماد مخاطبان، هدف نهایی خود که افزایش فروش است را برای مدتی متوقف کنید و به این فکر کنید که چگونه می‌توانید اطلاعات مفید و جالبی را در اختیار مخاطبین قرار دهید. بهترین محتوای ممکن برای درگیر کردن مخاطبان و جلب اعتماد آن‌ها، ویدئو است.

 

در واقع، مخاطبان مایلند محصولات یا خدمات مورد نظر را به صورت واقعی ببینند و کاربرد آن را با چشم ببینند تا دید بهتری نسبت به محصولات بدست آورند و در نهایت، قانع به خرید آن محصول شوند. ویدئو مارکتینگ به آن‌ها کمک می‌کند تا اطلاعات مورد نیاز درباره محصول و برند را به صورت ساده بدست آورند و به آن اعتماد کنند. هدایت مستقیم کاربران به صفحه خرید، بدون دادن اطلاعات مفید درباره محصول، به ندرت باعث اعتماد مخاطب و تبدیل او به مشتری می‌شود. ویدئو مارکتینگ، بهترین راه برای ایجاد حس اعتماد در مخاطب است و در دنیای بازاریابی مدرن، یک ضرورت محسوب می‌شود. جالب است بدانید که 57 درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند که تماشای ویدئوهای محصول مورد نظر، تصمیم آن‌ها برای خرید آنلاین را قطعی‌تر می‌کند.

 

 

5- ویدئو مارکتینگ موفق، شما را منحصر به فرد می‌کند. (video make you unique)

منحصر به فرد بودن با ویدئو مارکتینگ

آیا می‌خواهید از سایر برندها متمایز باشید؟ منحصر به فرد بودن، نکته قابل توجهی در افزایش میزان فروش است که با تولید و انتشار ویدئوهای باکیفیت امکان‌پذیر خواهد شد. در واقع، ویدئو مارکتینگ می‌تواند منحصر به فرد شما را تضمین کند، اما تولید ویدئوهای باکیفیت و متمایز از رقبا نیز به تلاش بیشتری نیاز دارد. هیچگاه فراموش نکنید که ویدئوهایی که تولید می‌کنید، نماینده‌ای از برند شما هستند؛ بنابراین، باید به اندازه کافی تاثیرگذار باشد. استفاده از داستان‌سرایی جذاب و انتشار ویدئو در رسانه‌های مناسب، مهم‌ترین پارامترها در منحصر به فرد برند شما است.

 

منبع

  • رنگین کمان
  • ۰
  • ۰

به نظر شما چرا یک فروشگاه آنلاین، از 500 نفر بازدید کننده در روز، فقط 3 نفر را به خریدار تبدیل می‌کند؟ چرا تعداد زیادی از مشتریان در میانه کار، سبد خریدشان را نصفه‌کاره رها کرده و از سایت خارج می‌شوند؟یک فروشگاه اینترنتی موفق و پرفروش، چند ویژگی مهم دارد که با داشتن این فاکتورها احتمالا کاربران بیشتری اقدام به خرید می‌کنند. البته در مقالۀ دیگری با عنوان «فاکتورهای یک فروشگاه اینترنتی موفق و پرفروش» به بعضی از این فاکتورها اشاره کرده‌ایم. سایت یکی از مهم ترین ابزاری های دیجیتال مارکتینگ است در این مطلب تمرکزمان بیشتر روی عملیات فروش محصول است. با اجرای نکاتی که می‌گوییم، سایت فروشگاهی‌تان پتانسیل بیشتری برای افزایش نرخ تبدیل مشتری به خریدار خواهد داشتنرخ تبدیل آشنایی کمی دارید،.

 

افزایش فروش فروشگاه اینترنتی
 

افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

چگونه فروش محصول در سایت فروشگاهی‌مان را زیاد کنیم؟

شاید از نظر خودتان کمپین فروشگاه اینترنتی و خرید اینترنتی مشتریان شما بدون نقص باشد. اما قول می‌دهم با مطالعه جزئیاتی که در ادامه برای شما می‌نویسم، یک یا چند ایراد بزرگ در آن پیدا می‌کنید. به سراغ مرحله اول برویم:

1. مسیر خرید مشتری را مشخص کنید

اولین مرحله از راه اندازی یک کمپین فروش موفق، این است که چرخه فروشتان را مشخص کنید. منظور چیست؟ هر نوع محصول نسبت به قیمت، ماهیت و مخاطبان هدفش، چرخه فروش متفاوتی دارد. در حالت عادی مخاطب جدید حاضر نیست 7 میلیون تومان پولش را بدون شناخت قبلی در سایت شما و برای خرید دوره آموزشی‌تان پرداخت کند.

در مقابل، همین مشتری مقاومت خاصی برای پرداخت 30 هزار تومان و خرید یک کادوی کوچک از سایت شما ندارد. پس نسبت به نوع محصولتان باید مشخص کنید که چرخه محصول به چه صورت باشد؟ مشتری از چه طریق وارد سایت شما شود و بعد از چه مدت محصولتان را بخرد؟

مثلا یک چرخه مناسب برای فروش دوره 7 میلیون تومانی به این صورت است:

 

 

ورود کاربر از نتایج جستجو گوگل به سایت شما

در این مرحله باید بتوانید با تولید محتوای مناسب واز آن مهمتر گرفتن و انجام خدمات سئو ، جایگاه خوبی برای سایت‌تان کسب کنید تا بتوانید وردی ارگانیک، رایگان و از آن مهم تر هدفمند بگیرین.

مشاهده جزئیات کامل دوره مورد نظر

برای اطلاع رسانی هم از خود سایت می‌توانید استفاده کنید، هم از طریق شبکه‌های مجازی یا کانال‌های ارتباطی دیگر. کاربر بعد از جستجو، با اطلاعاتی از دوره شما روبرو می‌شود و بیشتر در جریان آن قرار می‎‌گیرد.

ارائه یک ویدیوی آموزشی یا کاتالوگ رایگان در مورد محصول و در مقابل دریافت ایمیل یا شماره تماس از او

گاهی توضیحات صفحه محصول، به‌اندازه کافی مخاطب را برای خرید قانع نمی‌کند. برای جلب بیشتر اعتماد و توجه او، پیشنهاد می‌کنیم در ازای گرفتن نشانی از کاربر مانند ایمیل، یک ویدیوی آموزشی یا کاتالوگ رایگان در اختیار او قرار دهید. با این کار، یک سرنخ از کاربر نیز به‌دست آورده‌اید.

و در نهایت بعد از جلب اعتماد، پیشنهاد خرید دوره

حالا با احتمال بیشتری مشتری محصولتان را می‌خرد! باز در این مرحله نیز باید، با یک پیشنهاد هوشمندانه مشتری را ترغیب به خرید کنید.

بنابراین باید نسبت به محصولتان، مشخص کنید مخاطب باید برای خرید چه پروسه‌ای را طی کند؟ نیاز است از گوگل وارد سایت‌تان شود یا شبکه‌های اجتماعی بهتر اعتماد او را جلب می‌کند؟ چه محتوایی بیشتر برایش جذاب است؟ و خیلی از سوالاتی که با توجه به مخاطب و محصولتان باید برای آن‌ها جواب‌هایی داشته باشید.

2. فرآیند پرداخت را بهینه کنید

قبل از خرید همواره در ذهن مشتری، یک ترس و مقاومت وجود دارد؛ حالا کافی است یک مشکل در صفحات پرداخت سایت‌تان وجود داشته باشد یا یک بهانه به او بدهید تا کلا بیخیال خرید از شما شود.

 

برای قطعی شدن خرید توسط مشتری و کاهش سبدهای خرید رها شده، فرآیند خرید را تا جای ممکن برای او ساده کنید؛ برای نهایی شدن خرید از حداقل تعداد مراحل استفاده کنید؛ نیازی نیست برای خرید همۀ مشخصات شجره و خانواده‌اش را هم بگیرید. پس تا جای ممکن فیلدهای پرداخت را ساده کنید تا مشتری در سریع‌ترین زمان ممکن آنها را پر کند و بدون تأخیر وارد صفحه پرداخت بانکی شود.

3. توضیحات کاملی برای محصول بنویسید

کاربری که برای خرید یک محصول، امکان مشاهده حضوری آن را ندارد، معمولا سؤالاتی در ذهنش وجود دارد. اگر با مراجعه به سایت شما، پاسخ تمام سؤالاتش را بگیرد، ذهنش کم کم برای خرید آماده می‌شود.

به عنوان نمونه، سایت موبایل دات‌آی‌آر یا دیجی کالا را مشاهده کنید. من حتی اگر قصد خرید از آنها را هم نداشته باشم، همیشه قبل از خرید یک تلفن همراه، برای مشاهده جزئیات محصول، پرسش و پاسخ و نظرات کاربران به این دو سایت سرمی‌زنم. چون آنها در ذهن من به عنوان یک راهنمای مفید ثبت شده‌اند.

برای راهنمای کامل نوشتن توضیحات محصول اینجا را کلیک کنید.

4. هزینه‌های اضافی را همان ابتدا به مشتری نمایش دهید

چند ماه پیش یک محصول کادویی شیک در یکی از سایت‌های فروشگاهی مشاهده کردم. زمانی که قصد پرداخت هزینه‌اش در مرحلۀ هایی را داشتم، ناگهان 15 هزار تومان هزینه ارسال به صورت‌حسابم اضافه شد. با اینکه قیمت محصول از بقیه فروشگاه‌ها کمتر بود؛ باز هم صفحه مرورگر را به کلی بستم و از خرید منصرف شدم.

مطمئن باشید نمایش ندادن هزینه‌های اضافی به مشتری، آنهم در ابتدای کار، فروش‌تان را بیشتر که نمی‌کند، هیچ؛ ممکن است تعدادی از مشتریان‌تان را هم از دست بدهید. پس از همان اول تمامی هزینه‌هایی که به غیر از هزینه محصول باید پرداخت شود را به او نمایش دهید؛ هزینه‌هایی مثل مالیات بر ارزش افزوده، پیک، پست و هزینه‌های دیگر.

5. فرآیند خرید را در موبایل بررسی کنید

 

همینطور که در راه منزل در مترو نشسته‌اید، تصمیم می‌گیرید قیمت یک محصول را در سایت بررسی کنید یا آن را سفارش کنید. تلفن همراه خود را درآورده و وارد سایت فروش می‌شوید. اما متاسفانه سایت موردنظر، برای موبایل ریسپانسیو نیست؛ اندکی بعد صفحه سایت را می‌بندید.

مطمئن باشید نرخ کاربران موبایلی سایت شما، از 40 درصد بیشتر است و ممکن است تا 80 درصد هم برسد، همچنین طبق الگوریتم جدید گوگل به اسم mobile first index ابتدا نسخه موبایلی سایت‌ها بررسی و ایندکس می‌شود. پس حتما حتما طراحی سایت ریسپانسیو یا واکشن‌گرا را جزو مهم‌ترین معیارها‌ی‌تان قرار دهید. با استفاده از سایت‌ساز/ فروشگاه‌ساز پرتال شما از این بابت خیالتان راحت است.

بعد از ایجاد کوچک‌ترین تغییرات در سایت‌تان، مطمئن شوید که تغییرات جدید در صفحات موبایل به خوبی نشان داده می‌شود. همینطور فرآیند فروش و مخصوصا صفحات پرداخت سایت باید کاملا بهینه و ریسپانسیو باشند.

6. اعتماد مشتری را به‌دست آورید

همین یکی دو روز پیش بود که اخبار شبکه یک سیما، از افزایش آمار فیشینگ و کلاه برداری‌های اینترنتی خبر می‌داد... احتمالا افراد با شنیدن این خبر، کمی نسبت به خرید اینترنتی بدبین شده‌اند.

بنابراین از همان ابتدا خیال مشتری را راحت کنید که روش‌های پرداختی سایت شما کاملا امن است. در قسمتی از سایت مثل فوتر، لوگو درگاه پرداخت‌های معتبرتان مانند اینماد را قرار دهید و در روند خرید هم به مخاطب اطلاع بدهید که با وجود این درگاه‌ها نیاز به نگرانی ندارد. راستی جدیدترین راهنمای دریافت اینماد را هم می‌توانید در بلاگ ما بخوانید.

یک پیشنهاد: ضمانت بازگشت محصول، تأثیر بسیاری در جلب اعتماد مشتری دارد و خیالش را بابت خرید راحت می‌کند. اگر برای‌تان مقدور است این امکان را در خریدتان در نظر بگیرید.

7. مخاطب را به طرفدار تبدیل کنید، نه فقط خریدار

اگر امکانش بود، این قسمت از مقاله را با فونتی دو برابر بزرگتر از قسمت‌های قبلی نمایش می‌دادیم تا بهتر متوجه اهمیتش بشوید. جالب است بدانید. بخش عمده مخاطبان شما، در بازدید اولشان از سایت شما، خرید نمی‌کنند. البته که تعدادی از آنها ممکن است بازهم به سمت شما برگردند. اما این یعنی باید بقیه‌شان را از دست بدهیم؟‌ نه! ما باید تلاش کنیم تا جای ممکن همان مخاطبان اولیه را به خریدار تبدیل کنیم.

اما چطور؟ راهکارهای مختلفی پیش رویتان است؛ استفاده از سرنخ مشتری، ویدئو مارکتینگ، تبلیغات، تولید محتوای جذاب.

در ادامه چند مقاله مرتبط به این موضوع در پرتال را به شما معرفی می‌کنیم که مطمئنا مطالعه آنها دید وسیع‌تر و بهتری برای ایجاد ارتباط دائم با مخاطبان به شما می‌دهد:

افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

چگونه تعامل (engagement) کاربران در سایت را بالا ببریم؟

تأثیر معجزه آسای تایید اجتماعی یا social proof در فروش

8. تجربه خرید را برای مشتریان شخصی سازی کنید

اینکه سایت X برای ارسال ایمیل به من از اسمم استفاده می‌کند، روی محصول دلخواهم تخفیف می‌گذارد، خریدهای قبلی‌ام را می‌داند و در زمان ورود به سایت محصولات مشابه را به من پیشنهاد می‌کند، باعث می‌شود احساس بهتری نسبت به خرید از آن داشته باشم. هرچه سعی کنید خریدها و ارتباطتان با کاربرها را شخصی سازی کنید، نرخ تبدیل سایت را افزایش می‌دهید و کمپین فروش موفق تری خواهید داشت.

اتفاقا ما یک مقاله راجع به همین موضوع در بلاگ داریم؛ پیشنهاد می‌کنیم آن را مطالعه کنید.

9. وب سایت‌تان را به‌روز کنید

تصویر زیر را ببینید؛

بروز رسانی سایت برای افزایش فروش

این، سایت شرکت اپل در سال 1998 است. به نظر شما، چنین وب سایتی هنوز هم می‌تواند برای مشتری جذاب باشد و اعتمادش را جلب کند؟ تمامی سایت‌های فروشگاهی و غیر فروشگاهی معروف، در طول فعالیت خودشان چندین بار بروز یا اصطلاحا "ریدیزاین" شده‌اند. سایت پرتال هم طی این چندین سال فعالیت بارها و UX خود را تغییر داده تا به سلیقه مخاطبان وب فارسی، در حال حاضر نزدیک شود.

سایت فروشگاهی‌تان را هر چند وقت یکبار بروز رسانی کنید تا همیشه برای کاربران جذابیت داشته باشد.

10. از نقش شبکه‌های اجتماعی در افزایش فروش غافل نشوید

مطمئن باشید اگر در کنار بازاریابی در فضای سایت، در شبکه‌های اجتماعی هم دست به فعالیت بزنید، نتیجه بسیار خوبی می‌گیرید. چون تعدادی زیادی از مخاطبان‎‌تان را در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید پیدا کنید. نمونۀ آن، محبوب‌ترین شبکه اجتماعی یعنی اینستاگرام است که هزاران نفر در آن مشغول فروش محصولات و خدمات خود هستند.

کلام آخر؛ همیشه رو به بهبود باشید

امروز سبک طراحی "فلت" در طراحی سایت رواج دارد و فردا یک سبک دیگر. امروز از طریق محتوای رایگان ایمیل کاربران را دریافت می‌کنید، شاید سال دیگر تکنیک بهتری پیدا شود.

همانطور که نوع فعالیت‌ها و استانداردهای امروز در فضای اینترنت نسبت به 5 سال قبل، تغییرات زیادی کرده است؛ از این به بعد هم شاهد همین تغییرات خواهیم بود. اینکه امروز سایت فروشگاهی استاندارد و فروش موفقی داشته باشیم؛ دلیل مناسبی نیست که فکر کنیم شرایط‌مان در سال دیگر هم به همین منوال باشد؛ البته درصورتی که نخواهیم خودمان را با شرایط منطبق کنیم.

منبع

  • رنگین کمان